Reklama FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Profil Rejestracja Zaloguj  
Forum GPS24 :: Nawigacja GPS :: Monitorowanie Pojazdów Strona Główna
Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
SeThPl 

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-23, 13:10   2Gb w SONY nv-u51

Witam zainteresowanych
Udało mi się z powodzeniem podmienić moduł pamięci w SONY NV-U 51 z 512Mb na 2 Gb. Wszystko działa jak trzeba, lecz muszę jeszcze sprawdzić czy inne mapy działają. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie udostępnione mapy pod Soniaka (te pod u 71 też chyba podejdą bo system jest ten sam). W chwili gdy uda mi się dograć cały zbiór map europy napiszę odpowiedniego posta pilotażowego(co i jak zrobić).

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i czekam na odzew
 
 
polimerr 
odbiornik

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 17
Wysłany: 2007-09-23, 18:52   

Witam

Świetna wiadomość!!
Życzę powodzenia w zbieraniu map

Pozdrawiam!
 
 
joseph

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 103
Wysłany: 2007-09-23, 23:23   

Hmm napisałem do kolegi i poczekam sobie na odp :) . Temat przerabiałem i sądzę że karty nie da się podmienić....
 
 
SeThPl 

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-23, 23:44   

Panowie troszkę zaufania :) Skoro mówię że działa to działa - po co miał bym się chwalić czymś co nie działa ??. Dzięki uprzejmości jednego z kolegów właśnie instaluję mapy europy (1,8Gb) po jutrzejszych testach postaram się opisać całą procedurę - nie chcę na szybko , bo mogę coś pominąć. Przy okazji ( w związku z tym, że chciałbym stworzyć kompletną instrukcję...) czy istnieje możliwość wklejania zdjęć w forum ???
 
 
polimerr 
odbiornik

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 17
Wysłany: 2007-09-24, 20:47   

SeThPl napisał/a:
Przy okazji ( w związku z tym, że chciałbym stworzyć kompletną instrukcję...) czy istnieje możliwość wklejania zdjęć w forum ???


Istnieje - przycisk Img, ale zdjęcia trzeba umieścić na swojej stronie, albo w serwisie zdjęciowym (np. http://www.imageshack.us/)



przykład
 
 
SeThPl 

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-25, 00:04   

Dzięki piękne za info w sprawie fotek :) W takim razie zrobię 2 manuale - 1 w pdf-ie ze zdjęciami do pobrania i jeden tutaj na forum w postaci posta bez zdjęć. Wszystkich obserwujących temat informuję, że przed momentem zakończyłem dogrywanie map całej europy navteq`a (1,8Gb - dzięki uprzejmości polimerr`a (wielkie thx) ) Navi odpaliła i jutro wielki test, jak sie będzie sprawowała w terenie- jeśli przejdzie, najdalej pojutrze udostępnię manuala - trzymajcie kciuki :)


Pozdrawiam
 
 
polimerr 
odbiornik

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 17
Wysłany: 2007-09-25, 15:36   

Kolejna świetna wiadomość!
Powodzenia :grin:
 
 
SeThPl 

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-26, 07:36   

Witam wszystkich

Test wypadł pomyślnie. W dniu dzisiejszym biorę się za pisanie manuala - myślę że zdążę z wersją bez zdjęć do wieczora (córka mi zachorowała i muszę się nią opiekować).
Tak na wstępniaku podaję niezbędne rzeczy - to jest to czego ja używałem.
Niezbędne rzeczy :
- sprzęt
czytnik kart (pod USb lub wbudowany jak ktoś ma)
karta mini SD 2Gb
śrubokręt krzyżakowy
- soft
plik showtaskbar
nowe mapy (opcjonalnie)

zaznaczam, że nie ma znaczenia jakiego producenta kartę zastosujemy(ja zamontowałem sandiska). Jest to informacja dla tych, którzy chcieli by sie zabrać za update najszybciej jak to możliwe - na przykład dziś wieczór, po to by mogli zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-09-26, 10:08 ]
No to tak na szybko dla tych naprawdę niecierpliwych :D


Niniejszy manual został napisany w celu naukowym.Pamiętaj, że wszystko
robisz na własną odpowiedzialność. Autor nie ponosi odpowiedzialności
za ewentualne szkody na sprzęcie.

Sony NAV-u NV-U51 posiada na standardowym wyposażeniu 512Mb pamięci.
W zależności od regionu sprzedaży urządzenia, posada zainstalowany
określony pakiet map. Niniejszy przewodnik opisuje procedurę zmiany
modułu pamięci miniSD 512Mb na 2Gb wraz z dograniem map całej europy.

1. potrzebny sprzęt
- czytnik kart
- karta miniSD 2Gb (dowolny producent- ja użyłem SanDiska)
- śrubokręt krzyżakowy
2. potrzebny soft
- plik showtaskbar.exe
- nowe mapy, na przykład navigona,
- Podłączamy nawigację do kompa i robimy kopię katalogu Sony z "mounted volume".
- kopiujemy do nawigacji w podaną ścieżkę mounted volume\sony\nav-u\plik "showtaskbar.exe".
- zmieniamy nazwę pliku nav-u.exe na nav-u2.exe, a plik showtaskbar.exe na nav-u.exe.
- odłączamy nawigację od PC, sprawdzamy czy uruchamia się pod winCE, jeśli tak to wyłączamy nawigację
i przechodzimy do następnego punktu.
4. praca zasadnicza
- otwieramy nawigację poprzez odkręcenie 2 śrub na dole obudowy(tam gdzie wyłącznik od twardego resetu)
- zdejmujemy tylni panel (po odkręceniu śrub, należy zsunąć go w dół), odłączamy głośnik od płyty (ten
przymocowany do tylnej obudowy). odkręcamy 4 srebrne śruby mocujące płytę do panelu przedniego, zdejmujemy
przełącznik od hard resetu (żeby nie szukać później bo i tak wyleci). następnie odkręcamy 2 czarne śruby
mocujące ze sobą tylną maskownicę ze stelażem płyty głównej. Po prawej stronie(patrząc na ekran) na wysokości
1/3 długości boku znajduje sie karta miniSD. Nie ruszamy jej na razie. podłączamy nawigację znowu do PC. Kopiujemy z nawigacji na nową kartę katalog Sony (właśnie po to jest nam potrzebny czytnik kart, lub urządzenie będące w stanie
nam go zastąpić). Po udanej operacji kopiowania katalogu Sony, musimy zrobić jeszcze jedną rzecz. W winCE (nawigacja) wybieramy start/programs/windows explorer , wchodzimy do katalogu "Mounted Volume2, zaznaczamy całą zawartość, wybieramy "copy". Zamykamy explorera i uruchamiamy go jeszcze raz, tym razem wchodzimy do katalogu "Application Data" i tam wklejamy "paste" to co uprzednio skopiowaliśmy z "Mounted Volume2". Odpinamy nawigację od PC. Nie wyłączając jej wyjmujemy kartę miniSD
(wystarczy nacisnąć lekko i powinna się wysunąć). Wkładamy na żywca naszą kartę 2Gb (z już dogranym katalogiem Sony z załadowanym showtaskbar.exe) i robimy miękki reset.
Nawigacja powinna nam odpalić w winCE. W winCe wchodzimy do start/settings/control panel i uruchamiamy opcję "storage Manager". Widzimy tylko jedną partycję "Part00". Zaznaczamy ją, wybieramy funkcję "dismount". Następnie usuwamy "part00" i Tworzymy nowe partycje. Wybieramy funkcję "New" W nowym oknie w pozycji "name" wpisujemy "Part00",
wyłączamy opcję "Use All Available Disk Space"i w polu "sectors" wpisujemy wartość 3960046. Następnie tworzymy drugą partycję o nazwie "Part01" wyłączając opcję "Use All Available Disk Space"i w polu "sectors" wpisujemy wartość 2047.Formatujemy obie partycje. Zamykamy okno "Storage properties". Wchodzimy do start/programs/windows explorer/aplication data i całą zawartość kopiujemy do katalogu Mounted Volume2. Wyłączamy nawigację. Wyjmujemy kartę z nawigacji i wkładamy ją do czytnika. POsiadając interesującą nas mapę (już pobraną mapę - ja pobrałem NT064_Europe_MN60) zmieniamy jej nazwę na mapę zgodną z Sony (podobno działa podmiana na nazwę obecnej mapy, ja niestety musiałem nazwać pobraną mape na Europe_Sony06.map
i dograć plik MAPS4.bin (dzięki uprzejmości jednego z kolegów - posiadacza U71) - być może wystarczy zmienić nazwę istniejącego pliku MAPS na odpowiednik zainstalowanej mapy - nie wiem nie testowałem) Lista map pod Sony wraz z nazwami i przyporządkowanym do nich plikami MAPS dostępna jest po otwarciu pliku Map Names.Xml w katalogu NAV-U. Kopiujemy mapę już odpowienio nazwaną do katalogu Sony(kopia na naszym komputerze)oraz plik MAPS ( w moim przypadku MAPS4.bin) do katalogu NAV-U i tak przygotowany komplecik wgrywamy na miniSD 2Gb (możemy kartę uprzednio sformatować). Po wykonanej operacji wkładamy kartę do nawigacji. Wykonujemy twardy reset i odpalamy. Wszystko powinno działać jak należy. Jeśli pojawią się jakieś trudności proszę o kontakt mailowy - napewno pomogę.

[ Dodano: 2007-09-26, 10:15 ]
oczywiście trzeba jeszcze poskręcać nawigę do kupy, ale pominąłem instrukcję skręcania, bo jak ktoś nie wie jak skręcić to może niech odpuści podmianę karty dla własnego bezpieczeństwa
Ostatnio zmieniony przez SeThPl 2007-09-26, 15:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
polimerr 
odbiornik

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 17
Wysłany: 2007-09-26, 14:46   

psst, ma Pan pilną wiadomość od moderatora :)
 
 
SeThPl 

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-26, 16:52   

na szczęście nie otrzymałem - w porę zareagowałem :) dzięki za info
Proszę o komentarze, czy udało sie Państwu uruchomić kość 2Gb. W przypadku problemów, jak mówiłem służę pomocą.
 
 
joseph

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 103
Wysłany: 2007-09-26, 18:45   

system nie widzi karty 2gb po miękkim resecie. Już kiedyś próbowałem.

pzdr
 
 
SeThPl 

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-26, 19:15   

Najważniejsze jest założenie obu partycji na karcie będąc w winCE w samej nawigacji. Ważna jest kolejność tworzenia partycji najpierw Part00 później Part01. Na Part01 są pliki kluczowe by karta funkcjonowała jak należy to znaczy była widziana przez nawigację. Ponadto Part01 nie jest widziana przez windowsa na PC więc formatując na PC kartę formatujesz Part00 (zawsze). Widzę, że muszę zrobić wersję ze zdjęciami :D . Zamówiłem na jutro kolejną kartę 2Gb, żeby nie było zrobię raz jeszcze całą procedurę (raz zrobiona karta działa już cały czas) i jeśli ktoś z forumowiczów mieszka w okolicach Wrocka i jest zainteresowany to sie dogadamy, bo mi 2 karty nie są potrzebne. Tak jak mówiłem Joseph - służę pomocą, jeśli nie dasz rady na podstawie tego manuala.
 
 
joseph

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 103
Wysłany: 2007-09-26, 19:56   

Pytałem o ten wcześniejszy etap przed formatowaniem karty w wince.

Gdy fizycznie wkładasz kartę 2gb w slot nawigacji to system jej nie widzi po miękkim resecie. Jak sformatować kartę na pececie przed wgraniem na nią katalogu sony i instalacją
w nawigacji.
Czy na samym początku ma być na karcie 2gb jedna partycja sformatowana jako być FAT32, rozmiar alokacji 4 kb, nazwa part00 ?
 
 
SeThPl 

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-26, 20:09   

sformatowałem ją pod FAT32, domyślny rozmiar alokacji, bez nazwy. Dograłem katalog Sony (ale tak jak mówiłem showtaskbar już powinien być podmieniony) i podmieniłem na żywca będąc w CE. Wyjąłem 512Mb i włożyłem 2Gb. Przed miękkim resetem pamiętam, że chciałem jeszcze w Storage Manager ją od razu sformatować, ale oczywiście pokazywało mi 512Mb więc ją odmontowałem i wrzuciłem miękki reset. po miękkim odpaliła i było ok. Jak wspominałem wcześniej zamówiłem drugą kartę i na niej przejdę jeszcze raz cały proces, bo na zrobionej już nie bardzo można - cały czas Sony ją widzi.
 
 
joseph

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 103
Wysłany: 2007-09-26, 21:04   

Dziękuję, już działa - nie wiem dlaczego ale za którymś tam razem sony dopiero wykryło kartę - wcześniej sygnalizowało brak karty sd. Do opisu dodałbym że po skasowaniu part00 przed utworzeniem nowej part00 i part01 trzeba zrobić format karty 2gb.
Liczba sektorów jaką trzeba podać u mnie była nieco mniejsza dla partycji part00.

Dzięki jeszcze raz /sądziłem ze się nie da/ i pozdrawiam.

Mały edit, mapa 1.85 GB nie zmieściła się z plikami nawigacji na karcie kingstona, jest to kwestia sformatowania karty przy innej jednostce alokacji, ale ponieważ nie byłem pewnien czy sony to zaakceptuje - wolałem skasować pliki z katalogu language zostawiając tylko lektorkę polską i mapa się zmieściła.
Ostatnio zmieniony przez joseph 2007-09-28, 09:03, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xand created by spleen & Soft.

Dentysta Wroclaw
Nowe rozwiazania GPS oraz aplikacje i urzadzenia GPS wybrane przez specjalistow dla fanow nowych technologii.