Reklama FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy     Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Profil Rejestracja Zaloguj  
Forum GPS24 :: Nawigacja GPS :: Monitorowanie Pojazdów Strona Główna
Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
hugo7 

Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 2
Wysłany: 2008-06-06, 15:52   Najlepsza mapa Polski

Chce kupić nawigacje do samochodu i mam pytanie która mapa Polski jest najlepsza, najdokładniejsza???. Z tymi wiadomościami będzie mi łatwiej wybrać nawigacje.

:cool:
 
 
RAV 


Pomógł: 41 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 576
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-06-06, 16:04   

Nie ma takiej mapy, która by była najlepsza pod każdym względem. Np. siatka dróg w jednym miejscu może być najlepiej odwzorowana w mapie A, a w innym - w mapie B. Dodatkowo trzeba porównywać kategoryzację dróg, logikę tworzenia tras, warunki aktualizacji, typy urządzeń, na których mapa może działać itp. To bardzo dużo kryteriów, które trudno porównywać.

Generalnie za najlepsze uchodzą AutoMapa i GPMapa. Ja polecam tę drugą ze względu na to, że "pasuje" do lepszego sprzętu (Garminów). Platforma Garmina ma to do siebie, ze pozwala na korzystanie z wielu map naraz, więc jeśli czegoś nie ma na GPMapie, to może być na darmowej mapie UMP lub innej, albo można to sobie samodzielnie dorysować. A jak zauważysz braki w AutoMapie, to nic nie zrobisz. Poza tym sprzęt jest bardziej niezawodny od PNA na Windowsach, a całość prostsza w obsłudze.
_________________
Pozdrawiam

RAV (blogN.pl)
 
 
 
nocny_Marek

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 290
Wysłany: 2008-06-06, 21:32   

RAV napisał/a:
... więc jeśli czegoś nie ma na GPMapie, to może być na darmowej mapie UMP lub innej, albo można to sobie samodzielnie dorysować. A jak zauważysz braki w
AutoMapie, to nic nie zrobisz.

Nie zgadzam się, ta część odpowiedzi nie jest obiektywna.
Samodzielnie, to można sobie dorysować do mapy UMP,
pod warunkiem posiadania ponadstandardowego poziomu wiedzy,
w razie jego braku mozna tylko wysłać zgłoszenie do twórców UMP.
Owszem przy odrobinie szczęścia można mieć zaktualizowaną mapę
w ciągu 2 dni, czasem 2 tygodni, a przy braku szczęścia nawet 2 miesięcy.
A nad GPMapą można w takim przypadku tylko zapłakać.
W AutoMapie można zgłosić błąd, wysłać ślad i mieć naprawdę spore szanse,
że w następnej edycji mapy tego braku czy błędu już nie będzie.

RAV napisał/a:
... a całość prostsza w obsłudze.

Prostsza, ale kosztem sztucznego ograniczenia funkcjonalności
i stopniowego 'dozowania' ponadstandardowych funkcji
w modelach coraz to wyższej serii i oczywiście cenie.
 
 
RAV 


Pomógł: 41 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 576
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-06-06, 23:20   

nocny_Marek napisał/a:
Samodzielnie, to można sobie dorysować do mapy UMP

Ale tego UMPa można używać równolegle z GPMapą.

nocny_Marek napisał/a:
pod warunkiem posiadania ponadstandardowego poziomu wiedzy,
w razie jego braku mozna tylko wysłać zgłoszenie do twórców UMP.

Reagują błyskawicznie. Oczywiście, jeśli to są konkretne dane do UMP (np. ślady), a nie tylko zachęta do zrobienia mapy jakiegoś obszaru.

nocny_Marek napisał/a:
RAV napisał/a:
... a całość prostsza w obsłudze.

Prostsza, ale kosztem sztucznego ograniczenia funkcjonalności

Jakiego ograniczenia? Czego nie ma choćby w Nuvi 250, co jest niezbędne do nawigacji? MP-trójek? ;-)
_________________
Pozdrawiam

RAV (blogN.pl)
 
 
 
nocny_Marek

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 290
Wysłany: 2008-06-07, 03:12   

RAV napisał/a:
Ale tego UMPa można używać równolegle z GPMapą.

A co się dzieje kiedy informacje z równolegle używanych map są sprzeczne?
(np. odwrotna jednokierunkowość, zakaz ruchu i jego brak)

RAV napisał/a:
Reagują błyskawicznie. Oczywiście, jeśli to są konkretne dane do UMP (np. ślady), a nie tylko zachęta do zrobienia mapy jakiegoś obszaru.


Nie mówię że nie, tylko że nie zawsze.
np. 3 m-ce temu zgłosiłem, że główny deptak Chorzowa (Wolności) w UMPie jest przejezny,
wysłałem ślady nowych rond ... i wciąż czekam.

RAV napisał/a:
nocny_Marek napisał/a:
RAV napisał/a:
... a całość prostsza w obsłudze.

Prostsza, ale kosztem sztucznego ograniczenia funkcjonalności

Jakiego ograniczenia? Czego nie ma choćby w Nuvi 250, co jest niezbędne do nawigacji? MP-trójek? ;-)


Śmiej się śmiej ... póki możesz :razz:

1. Jak z obsługą tras? Da się je zapisywać i wczytywać gdy będą potrzebne?
2. A co z więcej niż jednym punktem przelotowym? Że o optymalizacji tras już nie wspomnę...
3. A może jest możliwość blokowania/odblokowania odcinków, na stałe bądź czasowo?
4. A jak się wyznacza trasę alternatwną?
5. A w razie potrzeby długość objazdu da się jakoś regulować?
6. A jak z rejestracją i wyświetlaniem (rzeczywistego) śladu trasy?
7. A obsługa TMC? Może choć podepniesz zewnętrzny odbiornik?
8. A jak ustawić klawiaturę na qwerty?
9. A da się choć trochę dostosować interfejs do własnych potrzeb?
10. Albo ustawić pojedyncze ostrzeganie przy POI z limitem prędkości?

Wystarczy?
Jeśli mało to pożycz mi na tydzień takiego Nuvi,
jestem pewien, że jak go sobie poużywam, to ta lista jeszcze się wydłuży,
bo jak dotąd, to go tylko na wystawie widziałem.
 
 
RAV 


Pomógł: 41 razy
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 576
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-06-07, 11:03   

nocny_Marek napisał/a:
A co się dzieje kiedy informacje z równolegle używanych map są sprzeczne?

Wybierasz tę, której bardziej ufasz. Ale i tak musisz patrzeć na znaki.

nocny_Marek napisał/a:
RAV napisał/a:
Czego nie ma choćby w Nuvi 250, co jest niezbędne do nawigacji?

1. Jak z obsługą tras? Da się je zapisywać i wczytywać gdy będą potrzebne?
2. A co z więcej niż jednym punktem przelotowym? Że o optymalizacji tras już nie wspomnę...

A po co? Na codzień jeżdżę z 760-tką i rzadko używam nawet jednego pktu pośredniego. Tras też nie zapisuję, bo przy banalnym ich tworzeniu nie ma to sensu.

nocny_Marek napisał/a:
3. A może jest możliwość blokowania/odblokowania odcinków, na stałe bądź czasowo?

Nie ma, ale jeśli potrzebujesz ominąć jakieś miejsce, to lepiej zrobić to w kontrolowany sposób (odpowiednio wstawiając punkt pośredni) niż pozwalać automatowi decydować. Ale jeśli koniecznie musisz mieć automatyczne omijanie, to lobbuj za TMC w Polsce.

nocny_Marek napisał/a:
4. A jak się wyznacza trasę alternatwną?

Wstawia się punkt pośredni (trzy kliknięcia) lub po prostu zjeżdża z wyznaczonej trasy.

nocny_Marek napisał/a:
5. A w razie potrzeby długość objazdu da się jakoś regulować?

Kierownicą.

nocny_Marek napisał/a:
6. A jak z rejestracją i wyświetlaniem (rzeczywistego) śladu trasy?

Do czego to jest niezbędne? Ja wiem, ze to jest fajne, ale brak śladu nie zmienia przydatności GPSu w nawigacji.

nocny_Marek napisał/a:
7. A obsługa TMC? Może choć podepniesz zewnętrzny odbiornik?

TMC to dość zaawansowana funkcja, więc nie szukaj jej w tanich odbiornikach. Poza tym każdy jeżdżący w Polsce wie, że da się jeździć bez niej.

nocny_Marek napisał/a:
8. A jak ustawić klawiaturę na qwerty?

Owszem, QWERTY jest wygodniejsza dla kogoś, kto dużo siedzi przy komputerze. Ale jej brak nie jest żadną tragedią, nie przesadzajmy.

nocny_Marek napisał/a:
9. A da się choć trochę dostosować interfejs do własnych potrzeb?

A po co? Brakuje Ci prędkościomierza czy odległości do celu? Jeden klik i masz.

nocny_Marek napisał/a:
10. Albo ustawić pojedyncze ostrzeganie przy POI z limitem prędkości?

To też jest bardzo niezbędna funkcja?

nocny_Marek napisał/a:
Wystarczy?

Mało... Prosiłem o niezbędne funkcje, a powymieniałeś wszystko, czym Nuvi różni się in minus (chociaż z tym minusem to zależy od potrzeb) od konkurencji. Przyjąłeś, że im więcej funkcji, tym lepiej. Ja się z tym nie zgadzam, zwłaszcza jeśli chodzi o urządzenia, które z założenia mają być proste w obsłudze. Każda dodatkowa funkcja to konieczność nauczenia się jej obsługi. Każde dodatkowe pole danych na ekranie to zagmatwanie obrazu. Garmin zrobił Nuvi do używania, a nie do podniecania się gadżetami.
_________________
Pozdrawiam

RAV (blogN.pl)
 
 
 
nocny_Marek

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 290
Wysłany: 2008-06-07, 11:35   

Przy Twoim podejściu wystarczy taki 'głośniczek' żeby mówił czy w prawo czy w lewo ...
Cała reszta naprawdę nie jest niezbędna.
 
 
pioorkis

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 46
Wysłany: 2008-06-09, 12:12   

Popieram Cię nocny_Marku ...
Każdy argument, że czegoś brakuje można zbyć tekstem w stylu - "bez tego też da się nawigować". No pewnie, że się da, ale skoro można robić to łatwiej i przyjemniej używając części funkcji wymienionych przez Marka to chyba jest to oczywista zaleta programu do nawigacji ?!
Moim zdaniem idealny program do nawigacji to taki, który jest zdatny do użytku i dla kompletnego laika i dla osoby np. zawodowo używającej nawigacji. Każdy powinien sobie wybrać poziom skomplikowania programu i używać takich opcji jakie są dla niego wygodne ... np. jak to proponuje czy igo 8 czy Automapka 5.09 (której używam).
Nie znam się na Garminie, ale czy na pewno oferuje większą możliwość użycia różnych programów do nawigacji niż WinCe lub WinMobile ? Trudno mi w to uwierzyć ...

A wracając do meritum ... myślę, że najlepiej byłoby przejechać się i z Garminem i z Automapą i z igo8 w krótką nawet traskę i zobaczyć co najlepiej komu odpowiada ... ja bym optował za jakimś sprzętem na WinCe (lub Win mobile), ale to oczywiście moje subiektywne zdanie. A co do map to albo Automapa, albo iGo 8 ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xand created by spleen & Soft.

Dentysta Wroclaw
Nowe rozwiazania GPS oraz aplikacje i urzadzenia GPS wybrane przez specjalistow dla fanow nowych technologii.